Leica D-Lux 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Leica D-Lux 5 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Poldermick 28-05-2012
Geschreven voor: Leica D-Lux 5

Na 40 jaar fotografie-ervaring dit voorjaar een cursus fotografie voor beginners gevolgd en mijn Leica D Lux 5 ineens een stuk beter leren kennen. Zo'n fotocursus zorgt dat je het uiterste uit je camera leert halen. Daarvoor is het leuke plaatjes schieten. Maar tijdens zo'n cursus ga je door het stof ! Wat het toestel betreft: zonder handgreep à € 80,= is het stevig behelpen. Als ik Leica zou mogen adviseren zou ik bij het verbeterde model de twee knopjes DISPLAY en Q.MENU naar boven plaatsen en de functieknopjes MENU SET, FOCUS, TIMER, ISO en FN helemaal naar beneden. Het gebeurt nu nog teveel dat je tijdens het fotograferen op het laatste setje knopjes drukt. Verder is het een heerlijke camera. Het is vooral fijn dat je met één knopje snel je ISO kan bijstellen. Voor echte fotogekken is het aantal instelmogelijkheden bijna onbeperkt. Beginnelingen kunnen vanaf de eerste dag met behulp de quick start guide heel aardige foto's maken. Later leer je dat je bijvoorbeeld je zoom in stappen kunt instellen. Wat de camera ook tot een hebbedingetje maakt is het bijgeleverde ADOBE LIGHTROOM, een verbluffend gemakkelijk fotobewerkingsprogramma waarmee je niet alleen RAW- maar ook JPEG-opnamen in kunt bewerken. Die krijg je er bij de Panasonic Lumix niet bij !

sail2015 23-08-2012

Hallo Poldermick,

Maar is deze Leica D Lux 5 niet een Panasonic Lumix, of is de Panasonic lumix niet een Leica??

Ze lijken in ieder geval sprekend op elkaar.
Heb zelf de Lumix DMC TZ-10, alweer wat ouder, maar deze camera (met Leica lens overigens) maakt ook zeer mooie plaatjes, ook bij gering licht.
Heb ook een Pentax K-5, maar de Lumix maakt echt niet veel mindere plaatjes.

vrgr cube